Suzuki Swift bontott alkatrészek

... mennyi Suzukis ?! -....bontott alkatrészt keres? ... Suzuki Swifthez ?

Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki

Történelem

A Suzuki Swift a Suzuki Motor Corporation alsó kategóriás kisautója. 1983-tól kezdték el gyártani, eredetileg SA-310 néven, amit 1986-ban Swiftre (magyarul: Fürge) változtattak. 993 cm3-es, 3 hengeres motorja 50 LE (37 kW) leadására volt képes, 0-ról 100 km/h-ra (67 mph) 17,9 másodperc alatt gyorsult fel. Végsebessége 141 km/h (88 mph) volt. Motorját (G10) rendkívül könnyűre építették, mindössze 63 kg-ot nyomott, és nem volt túlságosan erős sem. A kis autó felfüggesztését a Suzuki Altotol kölcsönözték.

Suzuki Swift MK1 (19831988) 

Az MK1-es Swiftek karburátoros vagy befecskendezéses 1.0 (G10) illetve 1.3 literes (G13) motorral készültek. Az 1.0-sokból két változat volt elérhető: az 1.0-s GA és a GL (napfénytetővel, légkondicionálóval).

Rövidesen a típus legkiemelkedőbb darabjává a GTi vált. Ezt a változatot G13B jelzésű, 4 hengeres, 16 szelepes, 1.3 literes DOHC (Twincam) motor hajtotta. (DOHC = Double Over Head Camshaft – Kettős tengelyű, felül vezérelt, felül szelepelt vezérmű)

10:1 arányú sűrítéssel 101 LE-s (74kW) teljesítményre és 196 km/h-s végsebességre volt képes a kocsi. (Melyik motorral?) Európában és a Távol-Keleten volt elérhető: Észak-Amerikában ekkor az 1.0-sok futottak Chevrolet Sprint, Pontiac Firefly és Suzuki Forsa néven. A turbófeltöltővel felszerelt Chevrolet Sprint Turbot rövid ideig, 19871990 között gyártották.

Suzuki Swift MK2 (19891991) 

Az MK2-esek már megváltozott külsővel, gömbölydedebb formával,és több lengőkaros független hátsó futóművel gördültek le a gyártósorról, a sedan és a gti hátsó stabilizátorral rendelkezett, továbbá voltak köztük négykerék-meghajtásúak is (4 wheel drive – 4WD). Hajtóművük 1.0 literes (3 hengeres), valamint 1.3 és 1.6 literes (4 hengeres) benzinmotor volt.

Az 1.0-s változat továbbra is nagy népszerűségnek örvendett. A kicsi motorból ekkor már 53 LE-t (39 kW) csikartak ki a gyárban.

A GTi-k is tovább fejlődtek: erősebb motorblokk, jobb szívósor és kipufogórendszer és módosított ECU vezérlés (ECU = electonic/engine control unit – elektronikus motorvezérlő egység) tartozott az új szériához. Ezenfelül elöl és hátul egyaránt tárcsafékek gondoskodtak a kellő időben történő megállásról.

A Cultus GTi motorja magasabb kompresszióval (11:5:1) dolgozott. Ennek és a módosított szívósornak,pupos dugattyúknak vezérműtengelynek és ECU-programnak köszönhetően az autó teljesítménye már 113 LE-re (84 kW) emelkedett.

Érdekesség: némelyik Cultus 4WD változatban is készült, ám ezek kevésbé voltak népszerűek, mert a ugyanakkora teljesítmény mellett a tömegük jóval nagyobb volt, mint a kétkerék-meghajtású társaiké.

Észak-Amerikában az MK2-es GTi-ket a Volkswagennel való megállapodás értelmében GT jelzéssel hozhatták forgalomba. Rövidesen 8 szelepes GLX felszereltségű Swiftek is megjelentek az utakon, ezek 1990-ig voltak gyártásban, az olcsóbb, 3 ajtós GA, GL és 4 ajtós GS változatok azonban továbbra is elérhetőek maradtak.

Suzuki Swift MK3 (19922003) 

Az MK3 és a korábbi MK2 közti különbség a lökhárítókban, a hátsó lámpákban és a belső dizánjban keresendő. Észak-Amerikában 1994-ben, míg Japánban 1998-ban fejeződött be a 3. szériás Swiftek gyártása. Európában ez a típus MK2-Type2 néven vált ismertté: ezt a típust készítette a Magyar Suzuki Rt. Esztergomban 19922003 között. Később három alkalommal végeztek ráncfelvarrást a modellen: elsőként 1996-ban (MK3-Type1), majd 2000-ben (MK3-Type2), végül 2002-ben (MK3-Type3). 2002 szeptemberében aztán befejeződött a 3 ajtós modellek gyártása, decemberben pedig elhagyta a gyárat az utolsó Sedan is. Utoljára az 5 ajtós ferde hátú változat gyártását állították le, 2003 márciusában.

Ha egészen pontosak akarunk lenni:

  • SWIFT 1 (1992.09.-1996.08.) Euro I.
  • SWIFT 2 (1996.08.-1999.08.) Euro II.
  • SWIFT 3 (1999.08.-2001.08.) Euro II-III.
  • SWIFT 4 (2001.08.-2003.03.) Euro III.

Távol-Keleten (Indiában és Kínában) továbbra is folyik a "régi" Swiftek gyártása, illetőleg Kanadában fut még egy MK3.5-ös széria, de azok már nagyon távol állnak a Magyarországon gyártott Swiftektől.


Suzuki Swift MK4 (2005 – napjainkig) 

Az "új Swift" generáció 2005-ben került a piacra. Modern, fiatalos formájával egyből az eladási listák élére került.

Az autó nagy fejlődésen ment keresztül az előző generációhoz képest. Az alapfelszereltség része minden autóban a 2 első légzsák, az ABS és a szervokormány (magyarországi eladásokra szánt autók). 3 motortípus közül választhatunk: 1.3-as és 1.5-ös benzines (92 és 102LE) valamint az 1.25-ös DDiS (Fiat dízel motor). A felszereltség is igen pazar szintet érhet el: a maximális szinten (GS) kulcs nélküli indítást, 8 légzsákot és digitális klímát is kapunk. A törésteszten 4*-ot szerző kisautó a szkeptikusokat is meggyőzte: "Ideje másképp gondolni a Suzukira!" MK4 Type 1 -(Új Swift - 2005, 3ajtós) (új Swift- 2005, 5ajtós)

A "GTi"-k szerelmesei 2006-tól örülhettek az új sportgépnek. Az SSS (Suzuki Swift Sport) névre keresztelt autó 1.6-os motort kapott ami 125LE-t teljesít. Az autó a "sima" verziótól eltérő első és hátsó lökhárítókat, hátsó lámpákat és 17-es felniket kapott. A beltérben bőrkormány, alu pedálok, sport ülések kényeztetik a pilótát. (Swift Sport) (SSS beltér)

Az első szériát először csak apróságokban módosították, egyedüli látható eleme a külső tükör volt. Változott még a multikormány, a fogyasztásmérő kijelzője, az ajtók reteszelése. 2007-ben megtörtént az első látható modellfrissítés: változtak a lökhárítók, a hátsó lámpák, a beltérben lecserélődtek a kárpit anyagok, a csomagtér dupla fedelet kapott (felszereltség függő). (Ránctalanított Swift - Type2)

Sajnos voltak apróbb "malőrök" is az új Swifttel - több esetben történt visszahívás. (üzemanyag visszavezető cső, fékfolyadék cső, kézifék, csomagtér nem megfelelő korrózióvédelme, stb)


Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift Suzuki Swift




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 9
Tegnapi: 2
Heti: 9
Havi: 77
Össz.: 75 126

Látogatottság növelés
Oldal: Suzuki Swift Történelem ?
Suzuki Swift bontott alkatrészek - © 2008 - 2024 - bekattan.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »